Trein-, bus- en metroverkeer hervat na staking
Het openbaar vervoer ligt woensdag niet langer stil na een landelijke staking. Stations waren eerder leeg, maar het trein-, bus- en metroverkeer is hervat. Rond Utrecht Centraal zijn er nog wel vertragingen.
- Nu.nl24 juni, 05:53
Ov-stakingen voorbij, dienstregeling in heel Nederland weer opgestart
Naar artikel →Het openbaar vervoer is woensdag vanaf 8.00 uur weer opgestart na stakingen door heel Nederland. Rond Utrecht Centraal zijn nog wel vertragingen. Eerder vanochtend waren stations d…
- AD24 juni, 03:00
‘Uitgestorven’ stations, drukke ochtendspits blijft ondanks staking uit
Naar artikel →In vrijwel heel Nederland lag het openbaar vervoer tussen 04.00 uur en 08.00 uur stil. Door een landelijke staking van de vakbonden reden er in de vroegste uren van de ochtend nage…
Staking en hitte leiden tot OV-chaos
Reizigers in het openbaar vervoer kampen vandaag met aanzienlijke hinder door een landelijke staking die tot 08.00 uur duurt. De actie, gericht tegen bezuinigingen op sociale zekerheid, wordt verergerd door extreme hitte, wat leidt tot aangepaste dienstregelingen en mogelijke uitval van treinen. Vakbonden dreigen met verdere acties na de zomer als hun eisen niet worden ingewilligd.
Treinverkeer Duitsland hervat na storing
Het treinverkeer in Duitsland is hervat na een landelijke communicatiestoring in het GSM-R systeem. Volledige herstel van de dienstregeling wordt rond 06:00 uur verwacht, met aanzienlijke vertragingen en uitval tot gevolg.
Nederlanders praten met Taliban over uitzetten asielzoekers
Nederlandse ambtenaren praten dinsdag in Brussel met vertegenwoordigers van de Afghaanse taliban over het uitzetten van ongewenste asielzoekers. Andere EU-landen zijn aanwezig bij het omstreden overleg. Critici noemen het een klap in het gezicht van Afghaanse vrouwen.
NS past dienstregeling aan vanwege hitte
De NS rijdt vanaf woensdag met minder treinen op drukke trajecten. Dit doet de spoorvervoerder preventief om storingen door de verwachte hitte beter op te vangen. Het KNMI heeft code oranje afgegeven vanwege zeer warme dagen die eraan komen.