FIFA-voorzitter vloog 27 keer met privéjet tijdens WK
FIFA-voorzitter Gianni Infantino maakte tijdens de groepsfase van het WK zeker 27 vluchten met een privéjet, meldt de BBC. Dit gebeurde in zestien dagen tijd en omvatte reizen tussen de VS, Canada en Mexico. De uitstoot van deze vluchten wordt geschat op de jaarlijkse uitstoot van 78 mensen wereldwijd.
- NOS28 juni, 12:42
BBC: Infantino maakte tijdens WK 27 vluchten met privéjet
Naar artikel →FIFA-voorzitter Gianni Infantino heeft tijdens de groepsfase van het WK voetbal in Noord-Amerika zeker 27 vluchten gemaakt met een privéjet. Dat meldt de BBC op basis van een analy…
- Nu.nl28 juni, 11:13
NU+ | De voetballer die voor twee verschillende landen een WK-finale speelde
Naar artikel →De geschiedenis van het WK voetbal zit vol verhalen. Elke dag vertellen we er eentje. Vandaag: de enige speler in de historie die voor twee verschillende landen actief was in een W…
- RTL Nieuws28 juni, 07:35
Argentinië beducht voor 'zeer lastig' Kaapverdië op WK voetbal
Naar artikel →Argentinië lijkt Kaapverdië, de tegenstander van de regerend wereldkampioen in de zestiende finales op het WK voetbal, niet te onderschatten. De ploeg van bondscoach Lionel Scaloni…
WK voetbal: eerste knock-outwedstrijd gespeeld
De eerste wedstrijd in de knock-outfase van het WK voetbal gaat tussen Canada en Zuid-Afrika. Ondertussen treedt artiest Yuki Kempees op tijdens een fanfestival in Monterrey. Er is live verslag van alle ontwikkelingen op het toernooi.
Iran niet naar volgende WK-ronde, Algerije wel
Iran en Tunesië zijn uitgeschakeld in de groepsfase van het WK. Iran eindigde als derde in de groep en ging niet door naar de laatste 32. Tunesië werd als enige Afrikaanse land uitgeschakeld. De overige negen Afrikaanse landen plaatsten zich wel.
1,6 miljoen kijkers voor Oranje's WK-duel
1,63 miljoen Nederlanders keken naar de laatste WK-groepswedstrijd van Oranje tegen Tunesië. De wedstrijd werd gewonnen met 1-3, wat Nederland de groepswinst opleverde. Dit aantal mensen bleef wakker voor het duel.
Oranjebus gaat naar Mexico voor interland na 66 jaar
De Oranjebus reist naar Mexico voor de interland Nederland-Marokko. De wedstrijd markeert de eerste keer sinds 66 jaar dat het Nederlands elftal in Mexico speelt. De vorige ontmoeting ontsnapte de ploeg ternauwernood aan een vliegtuigongeval. De lokale gouverneur geeft inwoners vrij om het evenement te vieren.