VS en Iran escaleren opnieuw na aanval op schip
De Verenigde Staten en Iran hebben hun militaire acties hervat na een aanval op een vrachtschip in de Straat van Hormuz. Dit gebeurt kort na een voorlopig akkoord tussen beide landen. Ondertussen riskeert een voormalige Amerikaanse veiligheidsadviseur een celstraf na het toegeven van het lekken van geclassificeerde informatie.
- Nu.nl27 juni, 08:00
Iran en VS voeren opnieuw aanvallen uit na incident in Straat van Hormuz
Naar artikel →De Verenigde Staten en Iran hebben opnieuw aanvallen op elkaar uitgevoerd, amper een week na een voorlopig akkoord tussen beide landen. Volgens Washington begon de nieuwe escalatie…
- Nu.nl26 juni, 20:13
Oud-veiligheidsadviseur VS geeft toe dat hij info lekte en riskeert celstraf
Naar artikel →De voormalige Amerikaanse veiligheidsadviseur John Bolton heeft toegegeven dat hij geclassificeerde informatie heeft doorgespeeld. Bolton, die inmiddels een grote criticus is van d…
- Trouw26 juni, 14:45
Straat van Hormuz is weer open. Maar spannend blijft het
Naar artikel →
VS voert aanvallen uit op Iran na aanval op schip
De Verenigde Staten hebben luchtaanvallen uitgevoerd op Iraanse raketaan- en droneopslagplaatsen en radarposten. De aanval is een reactie op de beschieting van een vrachtschip, waarvoor Washington Iran verantwoordelijk houdt.
Celstraffen voor vergiftiging Duits gezin, verkrachter overleden
Vier verdachten kregen celstraffen tot 18 jaar in Turkije voor de dood van een Duits-Turks gezin door bestrijdingsmiddelen in een hotel. Een Amerikaanse verkrachter, die zijn dood in scène zette, is overleden aan complicaties van een medische aandoening.
Belg vrijgesproken van rijden onder invloed
Een Belgische man is vrijgesproken van rijden onder invloed nadat bleek dat zijn lichaam zelf alcohol aanmaakt. Hij blies 3,56 promille bij een controle. Ondertussen waarschuwt een brandwondencentrum voor de gevaren van barbecues na meerdere ernstige brandwonden door brandbare vloeistoffen.
Israël en Libanon tekenen raamwerkovereenkomst
Israël en Libanon hebben een raamwerkovereenkomst getekend die een eerste stap richting vrede moet zijn. De overeenkomst, ondertekend in Washington, bevestigt het recht om in vrede te leven en spreekt over veiligheid als soevereine buurlanden. Hezbollah was niet betrokken.