VS voert opnieuw aanvallen uit in Iran
De Verenigde Staten hebben voor de tweede dag op rij aanvallen uitgevoerd in Iran. De aanvallen zijn een reactie op een Iraanse droneaanval op een commerciële tanker in de Straat van Hormuz. Centcom meldt dat Amerikaanse gevechtsvliegtuigen tien Iraanse militaire doelen hebben geraakt. Iran zegt als vergelding Amerikaanse doelen in Koeweit en Bahrein te hebben aangevallen.
- AD28 juni, 03:36
Verenigd Koninkrijk investeert in nieuwe gezamenlijke vloot met Nederland
Naar artikel →Het Verenigd Koninkrijk heeft aangekondigd geld vrij te maken voor het opzetten van een nieuwe gezamenlijke vloot met Nederland. Het Nederlandse ministerie van Defensie heeft beves…
- Trouw27 juni, 23:30
VS voeren weer aanvallen uit op Iran
Naar artikel → - NOS27 juni, 23:10
VS voert opnieuw aanvallen uit in Iran, Teheran valt Amerikaanse bases aan
Naar artikel →De Verenigde Staten hebben opnieuw doelen in Iran aangevallen. Iran zegt als vergelding Amerikaanse militaire doelen in Koeweit en Bahrein te hebben aangevallen. Het is de tweede d…
Experts: duurzame energie wint door Iran-crisis
De energiemarkt is door twee crises in korte tijd onzeker. Experts denken dat duurzame energie op termijn zal winnen door de huidige crisis met Iran, die ook de Iraanse doelen aanvalt.
VS staat overheidsgebruik nieuwe AI-tools toe
Het Amerikaanse AI-bedrijf Anthropic mag zijn nieuwste AI-model, een variant genaamd Mythos, toch delen met bepaalde overheidsinstanties. De Amerikaanse regering gaf toestemming nadat eerdere zorgen over misbruik van de technologie, die beveiligingslekken kan opsporen, leidden tot een wereldwijd verbod. De instanties kunnen Mythos nu gebruiken om hun software te controleren.
Iraanse spelers bekritiseren behandeling op WK
De Iraanse internationals zijn ontevreden over hun behandeling tijdens het WK, wat hun prestaties beïnvloedt. Bondscoach Rudi Garcia van België verdedigde zijn spelers tegen eerdere kritiek, na de overwinning op Nieuw-Zeeland.
Burkina Faso verbreekt banden met Frankrijk
Burkina Faso verbreekt diplomatieke banden met Frankrijk, wegens vermeende inmenging in binnenlandse zaken en neokoloniale ambities. Dit volgt op verslechterde relaties sinds 2022, mede door militaire regimes.