Iran en VS bereiken stappenplan voor vredesdeal
De Iraanse delegatie keerde terug naar Teheran na 18 uur onderhandelen met de VS in Zwitserland. Beide landen kwamen een stappenplan overeen met als doel binnen zestig dagen een definitieve vredesdeal te sluiten. De olieprijzen daalden door de vooruitgang, hoewel zorgen over de Straat van Hormuz blijven bestaan.
- RTL Nieuws22 juni, 08:54
Iraanse delegatie terug naar Teheran na onderhandelingen met VS
Naar artikel →De Iraanse delegatie is na een 18 uur durende gespreksronde met de VS in Zwitserland teruggekeerd naar Teheran. Dat melden Iraanse media. De VS en Iran zijn onder meer een stappenp…
- Nu.nl22 juni, 08:47
Live | Iraans team vertrokken uit Zwitserland, technische gesprekken gaan verder
Naar artikel →Hallo en welkom in dit liveblog. Hier houden we je op de hoogte van de oorlog in het Midden-Oosten en de gevolgen daarvan voor de rest van de wereld.
- NOS22 juni, 06:39
Olieprijs daalt, nog wel zorgen over veiligheid Straat van Hormuz
Naar artikel →De olieprijzen gaan vanochtend wat omlaag. Dat lijkt een reactie op tekenen van vooruitgang in de gesprekken tussen Iran en de Verenigde Staten om een eind te maken aan de oorlog t…
VS en Iran boeken vooruitgang in Zwitsers overleg
De eerste gesprekken tussen de VS en Iran in Zwitserland zijn afgerond met "bemoedigende vooruitgang". Bemiddelaars Qatar en Pakistan meldden een positieve sfeer en een stappenplan voor een definitief akkoord binnen zestig dagen. Er is een communicatiekanaal opgezet om incidenten in de Straat van Hormuz te voorkomen en toezicht op het stoppen van militaire acties in Libanon.
VS en Iran onderhandelen in Zwitserland
De Verenigde Staten en Iran hervatten de onderhandelingen in Zwitserland, met de Libanese kwestie als een belangrijk agendapunt. Gesprekken, die eerder werden uitgesteld door oplopende spanningen rond Israëlische aanvallen in Zuid-Libanon, moeten binnen zestig dagen leiden tot een definitief akkoord. President Trump heeft geëist dat Iran onmiddellijk stopt met steun aan Hezbollah.
Iran bedankt Los Angeles na WK-duel
De Iraanse voetbalploeg bedankte Los Angeles voor de gastvrijheid met een briefje na het WK-duel tegen België. De spelers riepen op tot vrede. Iran speelde 0-0 tegen België en schreef geschiedenis ondanks visumproblemen.
België strandt op 0-0 tegen stug Iran
België heeft op het WK voetbal opnieuw een teleurstelling geïncasseerd met een 0-0 gelijkspel tegen Iran. De ploeg speelde met tien man na een rode kaart voor Nathan Ngoy. Eerder speelde België ook al gelijk tegen Egypte (1-1).